패밀리사이트
Global NEWS
Global NEWS
  • 번역 이슬기 수습기자
  • 승인 2015.09.11 15:23
  • 댓글 0
이 기사를 공유합니다

뉴스출처.odrmag.com

PATAGONIA TO CLEAN UP ITS DENIM MANUFACTURING (AUGUST 10)y
Patagonia launched a campaign in August - "Because Denim is Filthy Business" - to draw attention to the textile's manufacturing. Typically denim production involves using potentially dangerous chemicals to grow conventional cotton; dying it products millions of gallons of wastewater. Patagonia wants to dig up the dirt on what it takes to manufacture denim with its new collection that uses environmentally friendlier dye and 100 percent organically grown cotton.

파타고니아, 깨끗한 데님 산업을 위한 캠페인 벌여
지난 8월 10일, 파타고니아가 ‘데님은 아주 더러운 산업이니까’ 캠페인을 개최했다. 파타고니아는 캠페인을 통해 친환경 염색제와 100% 유기농 면을 재료로 한 데님 컬렉션을 선보이며 많은 관심을 받았다. 파타고니아는 “전통적으로 데님에 쓰이는 면을 재배하는 데 잠재적인 위험성을 보유한 화학물질이 쓰이고, 염색에도 많은 물이 낭비된다”고 밝혔다.

MSR NAMES DOUG SANDERS CATEGORY DIRECTOR OF STOVES (AUGUST 03)
Outdoor equipment manufacturer MSR (Mountain Safety Research) has named Doug Sanders category director of stoves. In his new role, he will oversee all facets of product research, development and go-to-market strategies for the brand's stove category, which includes the WindBurner, MicroRocket, WisperLite and XGK lines. Sanders also will work on new introductions in the coming seasons.

MSR, 더그 샌더스 스토브 부문 이사로 임명
아웃도어 장비 제조사 MSR(Mountain Safety Research)이 더그 샌더스(Doug Sanders)를 스토브 부문 이사에 임명했다. 이번 인사를 통해 샌더스는 윈드버너, 마이크로로켓, 위스퍼라이트와 XGK 라인을 포함한 MSR의 스토브 부문을 책임지게 됐다. 또한, 제품 연구와 개발을 비롯하여 시장 전략 업무를 맡을 예정이다.

COLUMBIA ENJOYS RECORD QUARTERLY SALES, RAISES OUTLOOK (AUGUST 03)
Columbia Sportswear saw a strong performce during its second quarter with a net sales increase of $56 million, or 17 percent from the same time last year. Altogether, the company's sales totaled a record $380.2 million for the second quarter ending June 30. Columbia brand sales increased 12 percent. Sorel saw a net sales increase of 43 percent. Mountain Hardwear had a net sales decrease of 3 percent.

컬럼비아 기록적인 분기 수익 올려
컬럼비아 스포츠 웨어가 올해 2분기 기록적인 수입을 남겼다. 작년 같은 시기에 비해 17%, 56만 달러 상승한 수치다. 지난 7월 30일까지의 기록에 의하면 컬럼비아의 총수입은 380만 달러에 달한다. 이 시기 브랜드별 수익 상승률은 컬럼비아 12%, 소렐 43%다. 마운틴 하드웨어는 3% 감소했다.

PRIMALOFT CONFIRMED AS LARGEST BLUESIGN-CERTIFIED INSULATION SUPPLIER (JULY 30)
Insulation and fabrics manufacturer PrimaLoft has been confirmed as the largest supplier of bluesign-approved insulations. The company was the first branded synthetic insulation manufacturer to obtain the certificiation for its products in December 2010 and now offers 16 different bluesign-certified PrimaLoft insulations, including staple fibers and continuous filaments.

프리마로프트, 블루사인인증 충전재 최대 제조사 등극
보온 충전재와 섬유를 만드는 프리마로프트가 블루사인인증 충전재 제조사 중 가장 큰 기업으로 등극했다. 프리마로프트는 합성 충전재의 제조사로서는 최초로 2010년 12월 블루사인 인증을 받았다. 지금은 스테이플 섬유와 연속 필라멘트 섬유를 포함해 16개의 블루사인인증 프리마로프트 충전재 제품을 생산하고 있다.

CAMELBAK, OSPREY PACKS SETTLE PATENT SUIT (JULY 28)
Cortez, Colo.-based Osprey Packs and CamelBak Products LLC have settled a patent infringement lawsuit between the two companies filed on Feb. 27. Terms of the agreement were not disclosed. CamelBak had sued Osprey in California Northern District Court claiming patent infringement of its hands-free reservoir hydration system.

카멜백, 오스프리 팩 특허 합의
지난 7월 28일, 오스프리 팩과 카멜백이 특허 위반 소송에 합의한 것으로 밝혀졌다. 이 소송은 지난 2월, 카멜백이 캘리포니아 북부지검에 오스프리를 고소하면서 제기되었으며, 합의 내용은 공개되지 않았다. 카멜백은 오스프리가 당사의 핸즈프리 급수 하이드레이션 시스템의 특허를 위반했다고 주장했다.

OUTDOOR RESEARCH HIRES NEW MARKETING DIRECTOR (JULY 27)
Outdoor Research has hired Erika Canfield as director of marketing. In her new role, she will focus on continuing to differentiate the company in the marketplace and bring a strong brand-driven perspective to the company's leadership team. Most recently, Canfield was creative development for Pacific Market International's two heritage brands ? Stanley and Aladdin ? as well as the coffee business unit.

아웃도어 리서치, 새로운 마케팅 이사 영입
아웃도어 리서치가 에리카 캔필드(Erika Canfield)를 새로운 마케팅 이사로 임명했다. 캔필드는 퍼시픽 마켓 인터내셔널의 유서 깊은 브랜드인 스탠리와 알라딘에서 크리에이티브 개발과 커피 비즈니스 유닛 업무를 담당했다. 차후 그는 시장에서의 차별화와 강력한 브랜드 기반의 시각을 임원진에 도입하는 데 초점을 맞출 예정이다.

SALEWA NORTH AMERICA NAMES ROSS HERR TO SALES TEAM MANAGER (JULY 24)
Salewa North America has expanded its sales team with the addition of Ross Herr as sales manager. In his new role, he will be responsible for managing sales of all Dynafit and Wild Country hardgoods in North America. Herr has an extensive background in outdoor sports sales, having spent the past decade in various roles, such as tech sales rep for the Hanson Group and independent sales rep in the Great Lakes and Midwest territories for John Ross Outdoors LLC.

북미 살레와, 세일즈팀 매니저에 로스 허 임명
북미 살레와가 매니저로 로스 허(Ross Herr)를 임명하며 세일즈팀을 확장했다. 허는 다이나핏과 와일드 컨츄리 내구 소비재의 북미 내 세일즈 관리를 책임지게 된다. 허는 아웃도어 스포츠 세일즈 분야에 폭넓은 경험을 쌓아 왔으며, 지난 몇십 년간 한슨 그룹과 존 로스 아웃도어에서 세일즈 업무를 해왔다.

WOLVERINE TO DISCONTINUE CUSHE CASUAL FOOTWEAR (JULY 24)
Wolverine World Wide Inc. continues its strategic realignment plan by discontinuing the Cushe brand of casual footwear. The move was unrelated to Wolverine's exit from the Patagonia Footwear license deal earlier this year. It comes on top of Wolverine's previously announced plan to close 140 stores as consumers increasingly shop online, according to the company.

울버린, 캐주얼 풋웨어 브랜드 쿠쉬 사업 종료
울버린은 전략적인 그룹 재편성의 일환으로 자사 캐주얼 풋웨어 브랜드 쿠쉬의 사업을 중단한다. 울버린은 이에 앞서 소비자들의 구매 행태가 매장이 아닌 온라인 기반으로 커지고 있는 것에 대비해 140개의 매장을 닫겠다고 발표한 바 있다. 울버린의 이번 결정은 올해 초, 파타고니아 풋웨어 라이센스 딜을 종료한 것과는 무관한 것으로 알려졌다.


댓글삭제
삭제한 댓글은 다시 복구할 수 없습니다.
그래도 삭제하시겠습니까?
댓글 0
0 / 400